Matvetesallad med pesto

Kan jag nog betona hur mycket jag älskar sallader med olika sorters gryn? Den här gången blev det en matvetesallad med de sista egenodlade tomaterna ochlite  annat gott. Eftersom vår basilikaodling lyckades exceptionellt väl i år, har jag frusit in en del och vi frossar i olika varianter av hemgjord pesto. Så jag mixade mandlar, lite vitlök, massor av basilika, salt, citron och lite olivolja till en pesto som blandades ner i det kokta, ljumma matvetet. Därefter blandade jag ner hackad lök, tomater, kokta blandade bönor och några olika sorters sallad.

När man har blandat ner salladen bör man äta rätten direkt så den inte hinner bli ledsen och börja sloka. Krispig sallad ska det vara!

4 thoughts on “Matvetesallad med pesto

  1. Katarina skriver:

    Så fräscht och gott!

  2. Cecilia skriver:

    Helt fantastiska bilder från Italien! Vill också matresa!
    Allt bra annars? Hoppas du fick mitt mail med träfförslag för några veckor sen!

  3. Nina skriver:

    Alla sorters gryn? Med undantag för couscous-sallad va???

Kommentera

