Kardemummabullar med nötfyllning

Om min man fick bestämma skulle jag baka kanelbullar till honom hela dagarna. Vilken tur att jag bestämmer själv. Men ibland faller lusten (och bullsuget) trots allt på  och jag tar mig an ett bullbak. Eftersom jag själv är lagom förtjust i kanel, brukar jag peta undan en del av degen och experimentera med andra smaksättningar. Den här gången blandade jag mixade hasselnötter, vaniljsocker och grovstött kardemumma med smöret och sockret. Innan bullarna åkte in i ugnen fick de en pensling med havremjölk och lite strössel av socker och nötter. Ho ho, vad gott det blev! Prova vetja!

8 thoughts on “Kardemummabullar med nötfyllning

  1. DALAPLAN skriver:

    tycker inte man ska experimentera med det som redan är perfekt:)

  2. Katarina skriver:

    Jag tror dig att de blev goda, mums🙂

  3. Cissi skriver:

    Nä! Min mamma höll på sådär också! SLUTA! Jag har aldrig förstått varför man ska förstöra en helt perfekt kanelbulledeg med nötter och annat skräp. PÅ KORSTÅG FÖR KANELBULLENS BEVARANDE!

  4. Sofie skriver:

    Heja nötbullarna!! OCH kanelbullarna. Men mest nötbullarna.🙂

  5. Annie skriver:

    Jag röstar för nötbullarna – och snygga är de också😉

Kommentera

