Cafésommar

Sommaren är onekligen en intensiv fikatid, det fikas i trädgården, på picknick och caféer. Några av caféhöjdarna så här långt har varit Hermans i Stockholm och Kiviks Lilla Råa i just Kivik. Som av en händelse har de båda raw godsaker på menyn.

På Hermans fikades denna raw cupcake med nötbotten och krämig chokladtopping. Hallonen på sidan bidrog med syra och fräschör. Yum!

På KLR intogs en smarrig bananpaj med chokladtopping och en mastig tryffelliknande chokladpaj (ja, jag åt inte båda själv alltså).

Vilket är ditt favoritfik?

 

10 thoughts on “Cafésommar

  1. DALAPLAN skriver:

    Jo då. Du tryckte i dig båda. Jag fick ingen/Niklas

  2. s skriver:

    åh, kiviks lilla råa! jag måste ta mig i kragen o bege mig dit. skärpning.

  3. Cecilia skriver:

    Å så smarrigt! Guldmedalj till både Hermans och KLR. Dock bara hunnit med den förra av den denna sommar. Än.

  4. Annie skriver:

    Raw Food House i malmö är fantastisk och har ljuvliga bakverk!

  5. Ann-Louise skriver:

    Jag var på KLR för 2 veckor sen och smakade på deras blåbärspaj och chokladpaj med ingefära. Bägge var utsökta och väldigt mättande och favoriten blev blåbärspajen.

  6. Tack för tipset om Hermans! Jag visste inte att de hade rawfood.

Kommentera

