Ekologi på huden

För ett tag sedan provade jag att beställa diverse ekologiska hudprodukter från en webbshop och blev väldigt nöjd. Trots det valde jag att prova en annan webbshop den här gången helt enkelt för att de, förutom ansiktskrämer, bodylotions och annat, även hade ekologisk make up. Jag är ingen stor sminkare (morgonsminkningen är ju såååå tråkig) men lyckas för det mesta peta på mig lite mascara och rouge. Jag har letat efter ett krämrouge som inte innehåller en massa skräp (dvs parabener och otrevliga kemikalier) och även om jag sett bloggar som tipsat om att man kan smeta hallon på kinderna, så har det inte känts som en realistisk morgonsyssla för mig… ;-) På eleven.se hittade jag ett krämrouge av veganska märket 100% Pure, ”Fruit Pigmented Lip & Cheek Tint” som kan användas till just läppar och kinder. Komboprodukter gillas, bra för både plånbok och latmask! Produkten finns i flera färger och den jag valde, ”Pink Grapefruit”, ger en fräsch och diskret ljusrosa ton på kinderna. Man ser ut som att man varit ute och joggat, snarare än dykt ner i sminkväskan. I like!

Passade även på att beställa några andra produkter. En bodylotion av samma märke som krämrouget, med en fantastisk doft av grapefrukt och bra återfuktning. En ansiktskräm för torr hud av märket Salviderm Naturligtvis slank också med.  Efter att ha använt den i några dagar får jag säga att den är väldigt bra och prisvärd! Provade även ett par produkter från Burt’s Bees, ett Lip Balm och en handkräm, med doft av frukt respektive mandel. Handkrämen är en av de bättre jag har provat, den gör till och med mina papperstorra händer mjuka. Enda minuset är att mandeldoften är lite väl stark för min näsa.

Kommentera

