Långlunch på Raw Food House

Då var man tillbaka i vardagen efter mellandagsledigheten. Lite segt att gå upp imorse var det allt, i synnerhet eftersom make och lånehund trynade vidare, men väl på plats känns det ok. Om någon timme är det dags för avocadolunchmacka och en sallad på gröna bönor med dijonsenap. I väntan på detta drömmer jag om förra veckans långlunch.

I fantastiskt trevligt sällskap passerade en fyra timmars (!) lunch på mysiga Raw Food House i Malmö. Under detta lunchmaraton avnjöt vi deras ljumma lasagne med kålchips och sallad. Riktigt fräscht och lasagnen var krämig och god. Till dessert delade vi på en lyxig chokladpaj och en snickerspaj. Båda var otroligt goda, men jag har ju en faiblesse för jordnötter i alla former så jordnötspajen tog nog hem segern för min del. Till avslutning blev det en härlig vetegrässhot som gjorde mig fullständigt nipprig. Det kändes som att jag hade druckit 5 koppar kaffe på raken och kicken höll i sig flera timmar! Vetegräs ska nog hanteras med viss försiktighet, men snacka om att det är precis vad man behöver i dessa ljusfattiga tider.

6 thoughts on “Långlunch på Raw Food House

  1. eanie skriver:

    Och så gott det var🙂 Tack för desserten och trevligt sällskap!

  2. s skriver:

    Verkar riktigt gött. Har aldrig käkar på rawfoodhouse pga priserna men någon dag kanske jag får glida dit och unna mig tror jag!

  3. Vilda skriver:

    Åh vad härligt det låter… Saknar nötter. Kram på er!

Kommentera

