Ekologisk hudvård

Om man vill undvika parabener, mineraloljor, djurtester och annat skräp i sina hudvårdsprodukter får man ibland leta länge. Visst finns det fina märket Weleda i de flesta hälsokostbutiker, och visst funkar virgin kokosolja som bodylotion, men det är ju kul med variation. Därför provade jag att beställa lite olika produkter från webbutiken Ren skönhet. Många olika märken och produkter att välja på och bra, snabb service. Jag köpte bl a en  bodylotion från Sante med helt fantastisk doft av gojibär. Köpte också ansiktskräm och ögonkräm från Berlinska märket i+m och dem gillade jag verkligen. Efter att jag smort in mig snusade maken mig i fejjan och utbrast ”tuttifrutti!” och jag fick kämpa för att han inte skulle börja slicka mig på kinden… Sååå gott tycker inte jag att de luktar, men de känns väldigt skonsamma och återfuktande, precis vad huden behöver den här tiden på året. Vad använder ni för snälla hudvårdsprodukter?

8 thoughts on “Ekologisk hudvård

  1. Malin skriver:

    Jag brukar variera, men jag gillar REN, Salviderm (produceras i Nacka så nära och bra om man bor i Sthlm) och Nuxe. Är torris och därför sjukt kräsen. Allt biter liksom inte :))

    Köpte bästa ayurvediska ekologiska ansiktskrämen för typ 20 spänn när jag var i Indien. Nu är den tyvärr slut :((

  2. DALAPLAN skriver:

    tuttifruttianderutti…

  3. elsa skriver:

    Santés bodylotion är helt fantastisk! Ska nog prova duschgelen också.

  4. eanie skriver:

    Jag använder Raw Gaia och Weleda främst. Tvål och schampo brukar det bli olika ekologiska jag hittar, nu senast Body Shops relativt nya earth friendly serie, men det är mest på test.

    • ilovefruktsallad skriver:

      Raw Gaia har jag inte köpt på ett tag faktiskt. Jag gillar den, men den är lite flottig för att ha som dagcreme tycker jag, som nattcreme funkar den dock utmärkt.
      Får ta och kolla in BS nya, även om de är djurvänliga har de ju varit glada för att stoppa parabener och annat i sina produkter. Kul om de har börjat tänka nytt! Du får recensera produkterna du testat klart.🙂

  5. […] ett tag sedan provade jag att beställa diverse ekologiska hudprodukter från en webbshop och blev väldigt nöjd. Trots det valde jag att prova en annan webbshop den här […]

Kommentera

