Matklubben goes asian

Fantastiska M. bjöd återigen in till Matklubb med asiatisk prägel. Kvällen inleddes med en lyckokaka och ett glas bubbel. Jag kunde bara hålla med om budskapet på min lapp…

Till huvudrätt bjöds tre sorters dumplings, med olika dipsåser. Till det några smårätter bestående av stekt lotusrot, edamame- och bondbönor och syltad smålök.

Självklart fick vi även misosoppa!

Till efterrätt hade M. gjort fantastiska segkrispiga bollar av tofu och rismjöl, som fyllts med en söt pasta på svarta sesamfrön. Till det serverades glass smaksatt med grönt tepulver och körsbär. Oh heaven, de där bollarna skulle jag kunna äta varje dag!

8 thoughts on “Matklubben goes asian

  1. Sofie skriver:

    Om nom nom! Den här middagen känns lite som en förlorad kärlek, tänker på den hela tiden och tittar på bilder 🙂

  2. Vad VACKERT allting är, som ett konstverk! Låter väldigt exotiskt och spännande också ❤ Jag har faktiskt aldrig provat dumplings – det MÅSTE jag göra!

  3. Helena Ljunggren skriver:

    Där fanns det mycket gott! 🙂

  4. Cecilia skriver:

    Varför blir mina dumplings aldrig så snygga? Och tunn deg minsann. Uppenbarligen har någon muskler i tummarna, eller har de varit smarta och köpt deg, kanske. Blev helt sugen på dumplings oavsett.

Kommentera

