Ombar smakprov

Jag köper sällan raw choklad i form av chokladkakor (gör istället egna chokladbitar och praliner med raw kakaopulver och -smör) men gjorde ett undantag när vi var i London för någon vecka sedan och hade mycket att välja på.

Jag älskar ju kokos så jag kunde inte motstå den med kokossmak. Varför de har pimpat den med probiotika är en gåta, men jag tror inte det påverkade smaken negativt iallafall… Konsistensen var lite grynig, men mjuk och god i övrigt, förvånansvärt söt. Chokladen är sötad med kokossocker som enligt förpackningen ska ha lågt GI och vara ett bättre alternativ än agavesirap. Kokossmaken kunde gärna fått framträda lite tydligare tycker jag, annars var den riktigt smarrig.

Den andra sorten innehöll blåbär, acai och svarta vinbär. Konsistensen var ungefär densamma som kokosvarianten men smaken var syrlig och frisk. Två riktigt goda chokladkakor som jag absolut kan tänka mig att köpa igen!

3 thoughts on “Ombar smakprov

  1. Cecilia skriver:

    Men! Vad gjorde ni mer i London? *bounce bounce bouce*

    • ilovefruktsallad skriver:

      Vi hade en riktigt slapp storstadssemester faktiskt! Vi åt en massa god mat (dock ingen raw food, men en hel del indiskt så klart), shoppade lite kläder, drack god öl, gott vin och smarrigt kaffe. Eftersom ingen av oss varit i London på åtskilliga år ägnade vi varje dag åt att utforska en ny stadsdel. Vi hann med Covent Garden, Soho, Notting Hill, Camden och Fitzrovia. Härligt med lite nya vyer!

  2. eaniegreenie skriver:

    Låter urmysigt! Är ju själv helt såld på England 🙂

Kommentera

