Sesamkräm till frukost

När jag började med raw food för några år sedan åt jag ofta den här frukosten. Av någon anledning glömde jag bort den men häromdagen kom jag att tänka på den igen och ville naturligtvis prova om jag fortfarande tycker den är lika god. Det är den och här kommer receptet!

 0,5 dl oskalade sesamfrön

1 msk linfrön

1 banan

Mixa fröna till fint pulver, tillsätt bananen och ev lite vatten eller nötmjölk och mixa så det blir en fast kräm. Servera med nötmjölk, bär och nötter (jag strösslade melonkärnor över)

2 thoughts on “Sesamkräm till frukost

  1. Sofie skriver:

    Det där lät ju smarrigt. Ska prova!

Kommentera

