Lunch på Raw Food House

Kollegorna och jag tog en långlunch för att njuta av ett besök på Raw Food House på Friisgatan i Malmö. Flera lockande rätter fanns på menyn men jag fastnade för ”Nästan som tonfisk”. Det var en stor tallrik blandade grönsaker och groddar, solrosfärs som smaksatts med dill och citron, syltad rödlök samt en cashewdressing. Urgott!

Naturligvis kunde vi inte motstå en liten sötsak till dessert. För min del blev det en mandelkaka med apelsin, kakaonibs och lavendel (älska småkakor!). Fantastiskt god smakkombo som jag helt klart ska försöka mig på här hemma.

Kommentera

