Helgens gäst

Denne stilige herre bor hos oss i helgen. Fråga mig inte hur det här hände, jag är ju en hundmänniska, men jag tackade glatt ja till att passa kollegans kise när frågan kom. Något skeptisk var jag, men så här efter ett dygn med katten måste jag säga att han är väldigt trevlig. Har ännu inte bitits eller klösts, skuttar runt och är söt mest hela tiden, är väldigt kelig och helt bedårande när han går på upptäcktsfärd i trädgården, jagar flugor och gör patetiska försök att klättra upp i päronträdet. Det enda jag har svårt för är att han inte lyder när man säger till honom. Det är väl därför jag gillar vovvar, säger man nej, så är det nej. Men kisen han bara tittar lite stroppigt på mig, undrar vad jag gormar över och fortsätter kliva runt på matbordet… Lite charmigt det också😉

One thought on “Helgens gäst

  1. cecilia skriver:

    Haha, vad skönt om det är en allmän kattgrej och inte bara våra kisar som totalignorerar mig.. söt liten kille! Förlåt, herre.

Kommentera

