Raw food house i Malmö

Imorse hoppade jag över min sedvanliga fruktsalladsfrukost till förmån för ett besök på nyöppnade Raw food house på Friisgatan i Malmö. I gamla sushistället Musashis lokaler huserar nu kocken Linda med sin härliga raw food. Att våga satsa fullt ut på ett rawställe är både modigt och nytänkande och, att döma av den ständiga kundtillströmningen under vårt besök, även ett smart val!

Lokalen var fräscht och mysigt inredd med personliga lösningar och detaljer, som den fina bardisken tillverkad av gamla skåpsluckor. Rakt fram möttes man av en ljuvlig dessertdisk som man hade kunnat spendera hela dagen med att äta sig igenom.

På menyn fanns en brunchtallrik som jag och mitt sällskap valde att dela på (för att få plats med några läckerheter från dessertdisken givetvis…).

En smarrig pizza med cashewost, ruccola och tomater samt zucchini- och morotsspagetti med tomatsås. Som avslutning en fruktsallad med cashewgrädde. En halv portion av detta lämnade plats för följande:

Längst bak syns en maffig mintchokladpaj på nötbotten och med kakaonibs i fyllningen – underbart god! Längst fram en hallonpaj på nötbotten och med cashewtopping. En tuff match att döma men jag tror nog att hallonpajen avgick med segern denna gång.

Det är så himla lyxigt att ytterligare ett rawställe har öppnat i stan, och det lär inte dröja allt för länge innan jag gör ett återbesök på RFH. Tummen upp! 🙂

7 thoughts on “Raw food house i Malmö

  1. Niklas skriver:

    ser mycket fint uuuuuuuud!

  2. eanie skriver:

    Det var det 😀

  3. eanie skriver:

    men hallå, det var inte det jag skulle skriva. här: http://www.greenkitchenstories.com/

  4. Sofie skriver:

    Åh det ser och låter ljuvligt ut! Hög sannolikhet för att det blir en dessertbaserad lunch när jag ska dit med kollegan 🙂

  5. Nelí skriver:

    Inte för att jag är något riktigt fan av raw food, men det där ser faktiskt gott ut. 🙂

Kommentera

