Himmelska cupcakes!

Jag har lyxen att känna en helt fantastisk cupcakebagerska som förtjänar all uppmärksamhet hon kan få! Häromdagen skämde hon bort mig (och jag skämde bort maken genom att dela med mig) med två ljuvliga bakverk som fick mig att lova att aldrig försöka mig på att baka cupcakes igen. Hoppas hon får igång sitt företag snart så jag slipper vara utan cuppisar resten av livet…😉

I lördags festade maken och jag på en ljuvlig chokladskapelse (Death by Chocolate!)  bestående av en chokladmuffin med vita chokladbitar och en len chokladtopping med krispigt strössel. Det var utan tvekan den godaste cupcake jag ätit i hela mitt liv! Och då har vi inte ens nämnt det faktum att den är vegansk…

Till söndagens avsnitt av Morden i Midsommer avnjöts en underbar jordnötscupcake med chokladtopping och söta rosor – aaaah så gott! Man kan inte får för mycket jordnötter i sitt liv!

Cecilias cupcakes – vilken lycka! 🙂

4 thoughts on “Himmelska cupcakes!

  1. Sofie skriver:

    Om nom nom! Det ser helt fantastiskt gott ut! Skulle mer än gärna testa jordnötsvarianten…

  2. Cecilia skriver:

    Gott att de gick hem! Och att ingen av er var allergiker..

  3. karilotten skriver:

    Ser fantastiskt ut!
    Kan meddela att vi fikade på ett bageri här inför 14e februari som hade hur många olika cupcaces som helst – såg fantastiska ut. Men, utan smakprov kan jag ju inte berätta om de smakade så gott som de såg ut att göra… De var säkert inte veganska…
    Kram

Kommentera

