Den perfekta kanelbullen

Den perfekta kanelbullen bakar jag, säger maken. Fattas bara, med tanke på hur  många tillfällen jag har haft att öva. Maken älskar nämligen kanelbullar över allt annat och ibland händer det att jag är snäll och bakar. Trots att jag hatar det! Jag har bakat så mycket kanelbullar sen vi träffades att jag är galet trött på det trots att jag egentligen gillar att baka. Låt mig ta ett par exempel.  Efter att vi varit åtskilda i nästan 3 veckor bakade jag 80 kanelbullar som väntade i frysen när maken kom hem. När maken bestämde sig för att sluta röka för ett par år sedan ville jag stötta honom och lovade därför att det skulle finnas obegränsat med kanelbullar hemma hela den första rökfria månaden. Det blev 160 stycken…

Idag kände jag mig trots allt lite inspirerad så det blev ett kanelbullebak, men jag nöjde mig med 40.

6 thoughts on “Den perfekta kanelbullen

  1. niklas skriver:

    mmmm. kanelbullar! Mina! Bara mina!!!!!!!!

  2. Lotten skriver:

    Du är sannerligen en huld hustru som bakar kanelbullar till din make!

  3. Tommy skriver:

    När jag var på besök hos er häromdan fick jag minsann en hel kanelbulle!! Fast jag bara är 4 år kunde jag förstå att farbror N inte var helt komfortabel med situationen… Men det var kanske just för att jag är 4 år som jag fick en, man får ju inte vara le mot barn!! God var den i alla fall!

  4. niklas skriver:

    aaaaaaaaaaaaaaaaargh!

Kommentera

