Raw x 3

Matklubben var här på middag igår kväll och då vankades 3-rätters raw. Utmaningen var att göra rätterna nötfria eftersom två av klubbens medlemmar är nötallergiker. Men jag tycker nog det lyckades ganska bra!

Till förrätt en avocado- och tomattartar med honungsvinegrette och linfrökex.

Huvudrätt: Lasagne på squash med marinerad svamp, gul paprika och tre såser; marinara, pesto och tapenade. På toppen ”rawmesan” (mixade pumpafrön och havssalt).

Satsade stort på desserten (bästa sättet att vinna över folk på rawsidan!) med banan-hallonglass, chokladmousse på avocado och agavemarinerade äppleklyftor med bovetecrunch och kokosgrädde. Den sistnämnda var nog min egen favorit, kanske för att den var ny på min rawrepetoar.

5 thoughts on “Raw x 3

  1. niklas skriver:

    å inga rester blev det till mig. fy!

  2. Cecilia skriver:

    Å va smarrigt! Ser ut och låter som succé. Kul att du lyckades ta dig förbi nöt-grejen. Jag hoppas att gästerna var impade!

    Gott nytt år till er också, vännen! Hoppas att vi ses snart på det nya året. Kram

  3. Sofie skriver:

    Total succé!

Kommentera

