Mormors mandelmusslor

Fast det är inte min mormors mandelmusslor, receptet i Annas kokbok hette så. Köpte fina mandelmussleformar på Erikshjälpen för några veckor sen och idag var det dags att testa dem. Lite pilligt men inte särskilt svårt att göra och goda blev de. Var lite nervös att de inte skulle lossna ur formarna, men jag följde rådet att både smörja och mjöla formarna och de lossnade fint, bara att vända formarna upp och ner när de kom ut ur ugnen.

Tanken är att de ska inmundigas på julafton, kanske som dessert med fyllning – mums!

3 thoughts on “Mormors mandelmusslor

  1. niklas skriver:

    jag har precis ätit upp den sista…

  2. Sofie skriver:

    Åh jag älskar mandelmusslor! Min farmor gör alldeles underbara, vi brukar äta med grädde och farmor och farfars hallon i någon form. Dina ser inte alls dumma ut, blir nog en finfin juldessert. Kram!

Kommentera

