Lunch på Vegegården

Var med ett gäng kollegor och åt lunch på Vegegården igår. Jag gillar maten och smakerna där, men kan ibland tycka att det blir lite väl mycket fejk-kött för min smak, jag tycker helt enkelt att det är för likt kött. Men kanske är det just det som gör stället så populärt även bland köttätare? Jag fascineras varje gång jag är där över blandningen av besökare; grovarbetare, gubbs i kostym, spetiga damer och kids med dreads.

Igår inmundigades det på bilden ovan, bl a sojabitar i gul curry, biff med bambu, friterad fejklax, vårrulle och stekta nudlar. Mina favoriter var stekta böngroddar (enkelt men med en smarrig rökig smak) och stekta bitar av vad jag tror var någon typ av tzay. Gilla Vegegården!

One thought on “Lunch på Vegegården

  1. Cecilia skriver:

    Jag gillar också Vegegården! Annars är jag inte så mycket för kött- och fågelsubstitut, men ska det va ska det nästan vara deras, för de gör det bra. Dock tycker jag att de gott kunde kostat på sig ganska mycket mer färskt och grönt. Sådant bits ju inte.

Kommentera

