Studentflashback

När jag var student åt jag mycket hoummus. Mycket hoummus! Faktiskt mest hela tiden. På mackor på morgonen, som sås till lunchen och dipp till grönsaker på kvällen. Och så lite till däremellan. Jag kokte enorma baljor med kikärtor som jag frös in och enkelt kunde ta upp och slänga ihop till en skål hoummus. Billigt, gott, mättande och proteinrikt för en vegan. Jag föråt mig kanske lite så det har inte blivit så mycket hoummus de senaste åren, men härom kvällen fick jag riktiga cravings. Hade bara kikärtor på burk men resultatet blev gott så det blir nog mer hoummus framöver.

I bakgrunden en smaskig biff på röda linser, helt bovete, hackad broccoli, purjolök och trattkantareller.

2 thoughts on “Studentflashback

  1. Nina skriver:

    Hehe, de gamla goda studenttiderna! Det var väl rätt mycket som intogs i överflöd då som det trappats ner på lite nu på äldre dar… Men hoummus kan ju aldrig go out of style! Själv beskrivs jag i en väninnas blog som att jag ”älskar hoummus och london”. Ja, du ser rätt, jag läser både din och en blog till!! Pigs might fly…

Kommentera

