Flädersaft, något försenad

Jag är inget stort fan av saft i allmänhet men jag älskar flädersaft! I flera år har jag haft storslagna planer på att göra egen flädersaft, men har liksom på något sätt lyckats missa det varje gång… I år insåg jag att vi skulle var i USA ungefär samtidigt som flädern stod i blom. Men istället för att skjuta på saken ytterligare ett år, bad jag ena brodern att skörda blomklasar som växer i överflöd utanför hans hus, och lägga i frysen. För några veckor sen tog jag tag i saken och nu njuter jag av ett glas flädersaft nästan varje dag, vilken lyx! Saften blev lite mörkare i färgen än vad den blir på färska blommor, men smaken är densamma, dvs ljuvlig! 🙂

2 thoughts on “Flädersaft, något försenad

  1. niklas skriver:

    jag dricker den som muuuuuuuuuuust!

  2. Cecilia skriver:

    Härligt! Min första saftomgång är snart slut. Hade varit total ångest om jag inte också sett till att frysa in blommor. Nöjd =)

Kommentera

