Godaste snacksen!

Jag blev bortskämd i förra veckan. Både S. och M. hade med sig fina presenter till mig efter sin resor till Tanzania respektive Korea i somras! Av S. fick jag en megapåse saffran som ska provas i både mat och bak. Av M. fick jag en söt risskål i metall men dito ätpinnar (älska ätpinnar-enda sättet att få mig att äta långsamt:-), chokladdoppade solrosfrön (redan slut!), rostade svarta sojabönor och rostade sesamnoriblad.  Dessa fantastiska noriblad blev jag bjuden på vid vår trevliga, mumsiga middag hemma hos M. för några månader sen, och har drömt om dem sen dess. Nu fick jag 4 stora paket med noriblad och ett av dem försvann samma dag…men jag bjöd faktiskt bort en del! Om du stöter på dessa blad någonstans så KÖP! Krispiga, sesamrunda i smaken, lite sälta och algsmak – starkt beroendeframkallande och såååå gott att snacksa på i soffan!

Kommentera

