Svamplycka och oväntad skylt

Spenderade helgen i stugan i mörka Småland, en välbehövlig paus efter några hektiska veckor med flytt. Fast särskilt lugnt blev det ju ändå inte, loppisrunda (med allehanda fynd, bland annat en enorm vattentunna i zink till trädgården!), sjöbad (ja, jag doppade mig faktiskt), promenader, sakletande i morbrors hus som ska storrensas (fler fynd!) och självklart – svampplockning!

Skogarna där vi bor är egentligen inga storslagna svampskogar men trots det lyckades vi få ihop en rejäl skörd gula kantareller och en (1) karl johan. Blev varsin överdådig svampmacka till förrätt! Får mig att se fram emot hösten.

På vägen hem var det ett vägarbete på E22:an och trafiken leddes om in på småvägar som gick genom skogen. Lite absurt att se alla dessa lastbilar och bilar som förvirrat letade sig fram i skogen och hoppades återfinna E22.

Mitt ute i ingenting, någonstans mellan Höör och Hörby dök så denna skylt upp…🙂

4 thoughts on “Svamplycka och oväntad skylt

  1. eanie skriver:

    haha, fantastisk skylt!

    så mysigt med svampplockning! och loppisfynd mm. undrar om jag kommer ut något i skogen innan det är för sent för året.. ser gott ut!

  2. ilovefruktsallad skriver:

    För sent för svampplockning blir det väl inte på många månader än? När de gula kantarellerna tar slut kommer ju trattkantarellerna!🙂

  3. eanie skriver:

    Ja, det är nog sant. Det är jag som är stressad över fullbokade helger och sedan ääntligen semester. Den är jag iofs inte stressad över🙂

  4. Cissi skriver:

    Ja, vi förundrades också över den där skylten. Nu vet du ju vår inställning till mat så jag yvades kanske inte så mycket över själva meddelandet, det som imponerade mest på mig var den noggranna färgmatchningen till bakgrunden, det kändes verkligen välplanerat. Synd att den kom upp så snett bara annars hade det varit riktigt bra.

Kommentera

