Tillbaka!

Ikväll lät Ers Majestät Telia meddela att bredbandet minsann funkar igen. Hur glad jag är över det illustreras bäst genom en detaljbild från min trädgård.

 Tyvärr har vi inte lyckats få igång digital TV:n, men jag är inte helt säker på att det inte skulle kunna vara vårt eget fel…

Är tillbaka på jobbet sedan ett par dagar, känns ganska ok, men önskar att jag fick vara hemma och fixa i trädgården istället. Huset är faktiskt i det närmaste kitat. Alla flyttkartonger är uppackade, lampor, hyllor, teknik och möbler på plats (tack vare min slavdrivare till man, hade jag fått råda hade vi prioriterat att rensa ogräs och tagit oss an inomhus någon gång till vintern ;-)) Var iallafall på byggvaruhuset igår och inhandlade diverse trädgårdsredskap. När vi kom hem for jag ut i djungeln ett par timmar och sågade, klippte och räfsade. En stoooor hög ligger nu i ena hörnet av gräsmattan och väntar på att någon ska forsla bort den. Hur gör man sånt? Mina enda trädgårdserfarenheter de senaste åren är i stugan i de småländska skogarna och där kör man helt sonika ut skottkärran i skogen och så är problemet löst. Undrar om grannen blir sur om jag rullar över det till honom…?

One thought on “Tillbaka!

  1. niklas skriver:

    huset först. trädgården sen…

Kommentera

