Söndagslunch på Kiviks lilla råa

Idag fullföljde C. och jag våra planer på att besöka Kiviks lilla råa. Inte världens bästa väder för en Österlenutflykt, det ska sägas, men vad gör väl lite blåst (blåser det någonsin lite på Österlen?) och några regnstänk när man vet vilka läckerheter som väntar?! Det var några månader sedan jag var där senast och de hade gjort om lite i lokalen, istället för kyldisk hade de satt in de här äppellådorna som hyllor – fint!

Naturligtvis kunde jag inte motstå lite shopping trots att jag nyligen inhandlat fina råvaror i USA. En kallpressad kokosolja och en megaförpackning med basilikafrön att grodda fick följa med hem.

Dagens var zucchinispagetti med marinara och cashewsås, därtill en smaskig tomatsallad – läckert! Lägg märke till den fina lila ärtskidan!

Till dessert fanns det en massa godsaker att välja på; bananchokladpaj, blåbärspaj, brownies… Men efter Eriks idoga marknadsföring av sin egen dessertkreation valde vi den.

Och det var inte något dåligt val! Yuuuuuuuummy vad god den var! I botten en jordgubbsdadelkräm, i mitten en cashewkokoskräm och överst blåbär/björnbärskräm med färska hallon på toppen. Mäktig nog för två personer så C. och jag delade. 

Hoppas kunna återskapa denna ljuvlighet på hemmaplan och bjuda snälla nära och kära på!

2 thoughts on “Söndagslunch på Kiviks lilla råa

  1. Breathless skriver:

    Åh, vad gott det ser ut. Nästa gång följer jag med!:)

Kommentera

