Minisemester och intressant bokfynd

Ganska snart efter stor semester blev det liten semester. Har spenderat ett dygn i Skanör med några fina väninnor. Sol, bad, fika, god mat, gott vin, mysigt hotell och mycket prat – snacka om kvalitetstid! 🙂

Så till ännu en rapport från USA. I USA finns det fina bokaffärer. Fast det ligger nog en del sanning i det som framfördes i filmen ”Sleepless in Seattle” om någon minns den? Dvs att stora bokkedjor har tagit över marknaden fullständigt och utplånat alla små, privata bokaffärer. De butiker som finns är enorma! Kan spendera timmar i dem och botanisera bland allsköns intressanta titlar som inte går att hitta i Sverige. Naturligtvis undersökte jag rawhyllan i flera butiker och döm om min förvåning när jag sprang på den här boken bland alla amerikanska rawgurus…

Jag vet inte om ni kan se vad det står, men det är Erika Palmcrantz bok ”Raw food på svenska”. Fast på engelska. Förvirrande. Förstår varför de valde en helt annan titel, annars hade den ju fått heta ”Raw Food in Swedish in English” 😉

Även på tidningshyllorna fanns intressanta titlar som den här:

Påminner mig om när det fanns en vegetarisk mattidning i Sverige för några år sen. Den lades tyvärr ner efter bara några nummer. Undrar om tiden hade varit mer mogen för den typen av tidning idag?

2 thoughts on “Minisemester och intressant bokfynd

  1. Lotta skriver:

    Vegetarisk-Vegan- Rawmattidning. Vore fantastiskt! Jag letade faktiskt i hyllorna senaste igår… Finns det iiinga veg.tidningar?Har jag verkligen inte missat nååågot?
    Nepp.

  2. ilovefruktsallad skriver:

    Nej, tyvärr har du nog inte missat något. Ibland känns Sverige väldigt litet… 😦

Kommentera

