Raw provbak

Efter att under en tid ha haft mycket annat i fokus, fick jag häromdagen äntligen tid att sätta mig med Erikas Raw Delight (läs mer här)och välja ut ett recept att provbaka. Lotten föll på Frasiga kokoskakor eftersom jag älskar kokos och var sugen på något småkakeliknande. Degen var snabbt gjord men sen följde 12 timmars väntan i torken innan det var dags för provsmakning. Ibland är raw food lite skrattretande😉 Inte något man svänger ihop vid ett akut sötsug direkt…

Smaken på kakorna var fin, lagom söta av honung och lena och gräddiga av både kokos och cashewnötter. Men den utlovade frasigheten vet jag inte var den blev av. Kanske gjorde jag kakorna för tjocka för att de skulle kunna få frasig yta i torken? Å andra sidan hade de inte hållit ihop om de varit tunnare. För mig som faktiskt äter en och annan vanlig bakad kaka också, var detta långt i från frasigt, men är man 100 % raw foodare har man kanske andra referensramar.

Nåja, slut på petitessandet. Det var en attans god kaka!

Kommentera

