Raw lunch på Café Stunden

Idag traskade jag och två kollegor iväg till Stunden för att inmundiga en rå lunch. På vägen dit påmindes jag (ja, jag visste det faktiskt men mitt minne är sådär…) om att V. är allergisk mot nötter. Kände mig väldigt dum och konstaterade att det är tur att Stunden även serverar vanliga mackor och sallad, för med tanke på den nöttunga brunchen borde även lunchen ha inslag av nötter. Till vår stora glädje var dagens rawlunch Zucchinipasta Marinara som inte innehöll nötter så när som på pestotillbehöret och det kunde ju V. välja bort.

Här får ni föreställa er en stor, djup tallrik grundad med sallad, därpå en näve zucchinitagliatelle, några tomatbitar med pesto- och tapenadeklickar samt på toppen en fyllig marinarasås med svamp. Hunger och (återigen) mitt dåliga minne gjorde att fotograferandet glömdes bort.

Efter maten delade jag och icke-nötallergiska S. på en chokladmoussepaj. Hur god den var kan man ana av den här bilden…

Återigen kan jag konstatera att Stunden serverar god, smakrik och fräsch raw food till ett rimligt pris. En dagens kostade 65 kr och en bit paj 35 kr. Möjligen hade dagens kunnat vara en något större portion alternativt kompletteras med ett rawkex eller liknande för lite mer mättnadskänsla. Å andra sidan lämnade portionen plats för paj…😉

Mer Stunden åt folket!

One thought on “Raw lunch på Café Stunden

  1. Sofie skriver:

    Mer chokladmoussepaj åt folket!

Kommentera

