Åh vilken dålig bild!

Har lyckats städa bort min kamera. Har ingen aning om var jag tyckte att den hörde hemma när jag var i städtagen senast. Inte där jag tyckte den hörde hemma idag när jag letade efter den iallafall…
Mobilkameran fick stå till tjänst, därav ett dåligt foto av ett vackert motiv.

 

Förra våren grävde vännen A. upp en sorgsen planta ur sin trädgård och donerade till min balkong. Redan samma sommar blommade den och det visade sig vara en mörkt röd akleja, en av mina favoritblommor. Den fick dela kruka med några andra perenner och till min glädje har den överlevt vintern och blommar nu igen! Liten blomma – stor glädje!  Får mig att längta efter min kommande trädgård🙂

Kommentera

