Konsumenttips

Gillar du sallad? Jag älskar sallad. Och allt annat bladgrönt, i synnerhet spenat och örter.  I julklapp fick jag en efterlängtad supergrej till köket. Om du inte redan har investerat i en salladsslunga så är det hög tid – tro mig! Ditt salladsätarliv kommer att bli vansinnigt mycket enklare OCH godare. Ner med salladsbladen i silinsatsen, skölj med vatten, ner med insatsen i slungan, på med locket och slunga. Presto! Fräsch och TORR sallad färdig att dressas med smarrig vinägrett. En bonus är att slungan är alldeles utmärkt för att förvara överbliven sallad i kylen, bladen ligger luftigt och håller sig fräscha längre än i påse.. Salladsslungor finns lite varstans i olika prisklasser, vet dock inte vad som motiverar ett prisspann mellan 35 och 900 kr…

4 thoughts on “Konsumenttips

  1. Niklas Svensson skriver:

    lätt för dig att säga som slipper diska mekanobygget….

  2. Sofie skriver:

    Älskar att bli tipsad om saker jag inte visste att jag behövde!

Kommentera

