Besök på Österlen

Den lediga måndagen innebar ett spontanbesök på Österlen och konstrundan. Köpte en ljuvlig liten kanna i keramik, kunde inte motstå! Ett efterlängtat besök på Kiviks lilla råa blev det också. Fick med mig två ”inte så bevandrade i rå världen”-vänner som tyckte det var spännande och gott. Jag fikade en kopp te och en ljuvlig päron-kokospaj med cashewgrädde. Den slank ner innan kameran kom upp men det blev iallafall en bild på mina inköp av rågodsaker.

Ena vännen konstaterade efter besöket på caféet att hon inte alls kände som hon brukar efter att ha ätit kakor. ”Jag hade tänkt prova fler kakor för jag var jättesötsugen, men jag blev ju nöjd efter en kaka”, sa hon. Och visst är det så, att när man ger kroppen bra näring istället för raffinerat socker behövs det inte så mycket. Fler besök i Kivik kommer det iallafall att bli!!!

2 thoughts on “Besök på Österlen

  1. Niklas skriver:

    om man nöjer sig med en kaka, har man missupfattat poöngen med kaka. Oavsett hur mäktig den är.

  2. […] ganska omfattande verksamhet växt fram, sett foton, nyfiket läst om andra bloggares besök (bl a Jenny, Henrik, Sara och Maria har varit […]

Kommentera

