Förkylningsjuice


I måndags hade jag exceptionellt bra luktsinne. Alltså riktigt irriterande bra, så där så att jag kände lukter man inte vill känna. Tänk att jag inte fattade då att det var första symptomet på en förkylning. Jag är sällan sjuk, så när det väl händer har jag glömt hur det brukar kännas. Nu med facit i hand (rinnande nos och bultande bihålor) minns jag att det är så här en begynnande förkylning yttrar sig i min kropp…
Gick hem tidigt från jobb idag och slängde ner några apelsiner i mixern tillsammans med en rejäl bit färsk ingefära. Juicen river i halsen och värmer hela kroppen. Kanske kan det hindra förkylningen från att bryta ut?

4 reaktioner på “Förkylningsjuice

  1. Cecilia skriver:

    Segt med förkylning. Det verkar vara sådana tider, men det gör det ju knappast mer välkommet. Hoppas att juicen hjälper!

  2. Cissi skriver:

    Aha! Det ligger i släkten det där med obehagligt bra luktsinne vid förkylning. Bror din är precis likadan.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

